God Of War

God Of War

 

Az első kiadás, amit 2005-ben adtak ki.Hatalmas rajongótáborra tett szert világszerte, egyes hírek szerint európában nagyobb sikert hozott, mint Amerikában.

Na de ezen én nem is csodálkoztam, hisz a mitológiára alapuló története,brutális játékmenete, a karakter folyamatosan fejleszthető fegyverei,képességei felejthetetlen élményt nyújt.Bár talán egyetlen kicsi hibája szerintem a grafika, amin még helyenként lehetett volna még mit javítani, de ez csak az én véleményem.

Az ókori görög helyszínek szépen vannak kivitelezve, megteremtik a hangulatot.

Az ellenfelek támadókézsége a beállított szinttől függ, amiből négy darab van:

-Mortal / Halandó mód=Könnyű (nem érdemes választani, mert túl könnyű, nem izgalmas, szinte meg se lehet halni)

-Hero / Hős mód=Szokásos(első végig játszásra tökéletes, ezt ajánlom)

-Spartan / Spártai mód=Nehéz(ha az előző nem volt elég, ez a neked való)

-God mode / Isten mód=Nagyon nehéz(hát igen, ez már nem piskóta, ezt akkor ajánlom, ha a Spártai módot is meg csináltad, de még úgyis nehéz lesz, a végig játszás ideje kb. másfélszer hosszabb)

 

Megjegyzés:A God mode csak a többi szinten való végigjátszás után lesz elérhető.

Na ennyit a játék kivitelezéséről, jöjjön a történet...

 

Története

 

A God of War első képsoraiban Kratos éppen meghalni készült, miután egy sziklaszirtről lelépve halálos nyugalommal zuhant a mélybe. De mi juttat ide egy ilyen bivalyerős spártai hadvezért? Minden ott romlott el, mikor Spárta hírnevét öregbítendő hadjáratában a vakmerő Kratos elképesztő barbár fölénnyel került szembe, ám belement a kilátástalan harcba, s a vég torkában -- illetve a koponyáját szétloccsantani szándékozó barbár harci kalapács lendületétől kétségbe esve -– felajánlotta életét és hűségét Arésznak (balra), a harc istenének, ha elpusztítja ellenfeleit. A Hadak Ura épp jó passzban lehetett, mert testet öltött a spártainak, sőt mi több, cukros bácsi módjára hatalmas erővel és egy dupla láncos karddal ajándékozta meg a szorult helyzetben lévő harcost, megkérdőjelezhetetlen hűségért cserébe. Kratos eddigi életviteléhez simán passzolt a világ legrettegettebb harcosává válni, akinek egész városokat kell leigáznia, nőket és gyerekeket gyilkolnia Arész nevében. A kegyetlenség, brutalitás, elvakult harcimádat mindig is Kratos fő jellemvonásai közé tartoztak, de volt egy másik énje, aki imádta feleségét, az egyetlen embert, aki nem félt tőle, illetve gyermekét. Ők voltak számára minden, még Spárta dicsőségénél is többet jelentettek, ami Kratosnál már tényleg jelent valamit. Árész ezt nem nézte jó szemmel, hiszen ő egy vadállatot akart földi képviseletének, és ha egy hatalommániás isten kombinálni kezd, abból jelen esetben az sült ki, hogy úgy tekerte a sors kerekét, hogy Kratos családja pont abban a faluban legyen, amit éppen elpusztítani készült a hatalomtól és harci dühtől se lát, se hall Kratos. 

A tragédia megtörtént, Kratos saját kezűleg végezte ki családját (jó, tényleg nagy és misztikus füst volt a teremben), Arész „jó szándékú” cselvetésének következtében, mire az isten csak azzal érvelt, hogy ők csak visszatartották attól, hogy egy lélektelen halálosztó, a leghatalmasabb harcos váljék belőle. Árész elképzelése tökéletesen bejött, csupán azzal nem számolt, hogy akit teremtett, innentől egyetlen cél élteti tovább; megölni a háború istenét. Egy halandó egy isten ellen... remélem, nem csak én érzem ezt arcpiritóan vakmerő elhatározásnak Kratostól, mindenesetre ő halálosan komolyan gondolta. 

GURU Extra ***A hírek popupjaGURU Extra ***A hírek popupja

 

Spártai szellem

A halott családjának hamvaitól kifehérített bőre és az emlékek átka elkezdte elevenen felemészteni Kratost, véget nem érő rémálma szörnyű tettének látomásával kínozta ébren is, így hát az elkövetkezendő tíz évben a többi isten szolgálatába állt, remélvén, hogy eltüntetik a kínzó látomásokat egyszer s mindenkorra. Pallasz Athéné volt olyan kedves és elárulta ennyi idő után, hogy Pandora szelencéjében lakozik az Erő, hogy megölhessen egy istent, sőt mi több, megkérte, hogy pusztítsa el Arészt, mert Zeusszal összevesztek, de az istenek nem háborúzhatnak egymással, így nem tudják személyesen lerendezni. Kratos tökéletes a feladatra, Pandora szelencéjének feltárásával pedig képes is lenne rá, így a mágikus ládikáért a száműzött titán, Kronosz hátára láncolt templomba kellett eljutnia, hogy kieressze az isteni erőt. A feladat majdnem olyan lehetetlennek tűnt, mint megölni egy istent, főként, hogy Zeusz titánapukája azért meglehetősen befordult, amióta véletlenül életben hagyott fia legyőzte őt és a hátára szerelt egy templomot. Kratos ezúttal is megvillogtatta problémamegoldó képességét: megszerezte a ládát –- előtte még tett egy rövid kitérőt Hadész poklában is --, majd magáévá tette erejét, s elpusztította Arészt. A bosszú beteljesült, viszont az istenek nem tüntették el kínzó látomásokat. Ezután jött el a pillanat, amivel a cikket kezdtem, hogy a megállíthatatlan spártai nem bírja tovább a fájdalmat és leveti magát egy hegyről. 

Persze itt nem érhetett véget történet; deus ex machina -– isteni közbeavatkozás --, Pallasz Athéné kirántja a halál torkából Kratost és felajánlja neki Arész megüresedett trónját, illetve a Harc Istene titulust, amit Kratos azonnal el is fogad.



Asztali nézet